Tuinaannemers gezocht voor DE POP-UP SMOESTUIN
Via een creatieve campagne, gedoopt de “Pop-up Smoestuin”, streven we ernaar om het algemene imago van de tuinaannemer te verbeteren door aan te tonen wat zijn of haar meerwaarde is. Door het merk “Tuinaannemer” stevig in de markt te zetten, doen we de vraag naar een professionele tuinaannemer stijgen en creëren we algemene omzet voor de Vlaamse Tuinaanleg.
Wat gaan we doen?
34% van de tuinen in Vlaanderen is kleiner dan 100m². Door Pop-up tuinen in verschillende formaten in de stad te installeren, willen wij aantonen dat een tuinman inschakelen voor stedelijke en kleinere oppervlaktes ook een meerwaarde is. Daarom installeren we op wandelafstand in 2 steden, 2 Pop-up tuinen in 2 verschillende formaten: 25 m² & 100 m².
Maar daar blijft het niet bij. Om het Tuinaannemer-effect te vergroten brengen we de tuinaannemer dicht bij het doelpubliek door hem in de Pop-up tuin op een informele manier informatie te laten geven over het belang van een tuinaannemer. Bovendien wordt dit een leuke, groene ontmoetingsplaats, waar iedereen graag komt: mooie lounge zetels, grote schaaktafel, live performances en workshops, etc.
To the next level!
De smoestuin Een tuin, dat is keihard genieten. Het is dé plaats waar men kan ontspannen, genieten, ontstressen en waar het Tuinaannemer-effect dus het grootst is! Via een creatieve toets willen wij dit element extra onder de aandacht brengen. Wij helpen de bezoekers om hun collega’s, vrienden, ouders, etc. om de tuin te leiden: via een smoes ontvluchten ze bijvoorbeeld hun werk om keihard te gaan genieten in de tuin.
Via de campagnewebsite kunnen ze een smoes sturen naar een collega, hun lief, hun ouders, etc. “Schat, we kunnen niet naar huis vanavond omdat ons waterbed lekt en ons huis nu onder water staat!”
Een interactief element in de campagne die bovendien extra mensen naar de Pop-up tuinen brengt!
Wie zullen we bereiken?
Door het concept van de Pop-up tuin te koppelen aan de Smoestuin vergroten we ons bereik van de particuliere tuinbezetter (35-54 jaar + activatie focus op leeftijdsklasse 25-35 jaar) naar de bedrijfswereld: ook collega’s kunnen elkaar uitnodigen om te gaan genieten in de Pop-up tuinen.
De tuinaannemer wordt op een persoonlijke manier betrokken door hem of haar uit te nodigen om zijn of haar kennis en expertise op een informele manier te delen in de Pop-up tuin.
Wanneer doen we dit?
De Pop-up tuinen worden gedurende een periode van 4 weken geïnstalleerd in 2 steden in september 2018. De actie loopt van zaterdag 1/09 tot zondag 30/09.
Hoe brengen we dit onder de aandacht?
De visibiliteit van de campagne, zowel vooraf als in het straatbeeld, is een belangrijke succesfactor. Verschillende communicatietools ondersteunen de campagne:
· Campagnewebsite
· Sociale media: Facebook Groen van Bij Ons – Instagram
· Flyers
· Panelen en borden voor in de Pop-up smoestuinen
· Media: focus op online campagne
· Communicatie naar de achterban via e-mailing VLAM
We hebben tuinaannemers nodig!
We zoeken tuinaannemers die zich willen engageren om mee te werken aan het ontwerp, de aanleg en het onderhoud van de pop-up tuinen. Dit uiteraard tegen betaling.
Wat krijg je in ruil?
De tuin staat gedurende 4 weken open voor het grote publiek. Als tuinaannemer mag je er steeds aanwezig zijn om geïnteresseerde bezoekers te woord te staan.
Geïnteresseerd?
Stuur een mailtje met je contactgegevens naar elias.deboeck@vlam.be. Wij nemen verder contact met je op.